Aplikacja Accu-Chek® SmartGuide
Czujnik Accu-Chek® SmartGuide obsługują dwie aplikacje:
– aplikacja Accu-Chek® SmartGuide;
– aplikacja Accu-Chek® SmartGuide Predict (wykorzystująca dane ciągłego monitorowania glikemii
uzyskane z aplikacji Accu-Chek® SmartGuide).
Jeśli smartfon jest w trybie oszczędzania energii, aplikacje Accu-Chek® SmartGuide
mogą nie łączyć się z czujnikiem. Potrzebny będzie również glukometr
na potrzeby kalibracji i jako opcja rezerwowa.
Aplikacja Accu-Chek® SmartGuide służy do wyświetlania i odczytu
wartości glukozy w czasie rzeczywistym
z podłączonego czujnika Accu-Chek® SmartGuide.
● Wyświetla aktualne i historyczne wartości glukozy (przebieg w czasie) oraz strzałki trendu;
● Bezprzewodowo odbiera, przechowuje i przetwarza dane CGM;
● Personalizowane ustawienia i alarmy,
● Inteligentne powiadamiania w aplikacji;
● Dziennik do rejestrowania zdarzeń (np. węglowodany, insulina);
● Wstępna procedura kalibracji i funkcja przypominania o zmianie czujnika;
● Retrospektywna analiza danych ciągłego monitorowania glikemii (ambulatoryjny profil glikemii, AGP);
● Współpracuje z systemami iOS i Android.
Tak, aplikacja Accu-Chek® SmartGuide jest dostępna dla systemów Android i iOS.
Aplikacja Accu-Chek® SmartGuide obsługuje następujące systemy operacyjne:
– Android 11 lub nowszy
– iOS 15.3 lub nowszy
Zapoznaj się również z instrukcją
Aplikację Accu-Chek SmartGuide można pobrać bezpłatnie ze sklepu Google Play lub Apple Store (w zależności od systemu operacyjnego smartfona).
Aplikacja Accu-Chek® SmartGuide odbiera nowe dane o poziomie glukozy z czujnika co 5 minut, dzięki czemu zawsze wyświetla aktualne wyniki. Powinieneś zaglądać do aplikacji co najmniej tak często, jak zwykle używasz glukometru do monitorowania poziomu glukozy. Warto również sprawdzić poziom glukozy, jeśli czujesz się źle. Skonsultuj się z personelem medycznym, aby ustalić, jak często należy sprawdzać poziom glukozy za pomocą aplikacji.
W razie braku dostępu do sieci komórkowej lub Wi-Fi, aplikacja Accu-Chek® SmartGuide nadal otrzymuje dane z powiązanego czujnika ciągłego monitorowania glikemii, wyświetla je oraz wysyła ustawione wcześniej powiadomienia.
Poniżej wymieniono funkcje aplikacji, które nie są dostępne bez dostępu do sieci komórkowej lub Wi-Fi:
– udostępnianie danych konta Accu-Chek® lub personelowi medycznemu (jeśli wcześniej ustawiono udostępnianie);
– wyświetlanie najnowszych danych w aplikacji Accu-Chek® SmartGuide Predict;
– funkcje predykcji w aplikacji Accu-Chek® SmartGuide Predict.
Jeśli telefon wyłączy się z powodu rozładowania baterii, aplikacja Accu-Chek® SmartGuide nie będzie otrzymywać danych dotyczących glukozy z czujnika i nie będzie wyświetlać powiadomień. Należy wtedy jak najszybciej naładować telefon, włączyć go i uruchomić aplikację Accu-Chek® SmartGuide. Po ponownym włączeniu telefonu i aplikacji nastąpi pobranie danych z czujnika.
Jeśli telefon był wyłączony przez ponad 8 godzin, wyświetlane wykresy danych historycznych mogą zawierać pewne braki.
Jeżeli zgubisz lub uszkodzisz telefon i zaczniesz korzystać z nowego aparatu, pobierz aplikację Accu-Chek SmartGuide na nowy telefon i zaloguj się na swoje dotychczasowe konta Accu-Chek Care. Ustawienia (np. zakres docelowy, jednostki, itp.) jak i dane pozyskane przez okres do 6 miesięcy wstecz zostaną odtworzone na nowym telefonie z dotychczasowego konta. Odbędzie się to po podczas pierwszego użycia aplikacji na nowym aparacie, a jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie, wyświetli się powiadomienie.
Po konfiguracji aplikacji na nowym telefonie następnym krokiem jest powiązanie nowego czujnika lub ponowne powiązanie obecnego czujnika, któremu nie skończył się jeszcze czas użytkowania.
Możesz otrzymywać powiadomienia z aplikacji w postaci kart na pulpicie aplikacji lub w postaci powiadomień na ekranie głównym smartfona, jeśli ta opcja zostanie aktywowana. Powiadomienia mogą też wyświetlać się na zegarku Apple Watch.
Sygnały alarmowe są odbierane tylko po aktywacji powiadomień oraz gdy czujnik jest połączony z aplikacją. Aplikacja może odbierać informacje z czujnika, jeżeli powiązany z czujnikiem smartfon znajduje się w odległości maksymalnie 6 metrów.
Tak, możesz wyciszyć powiadomienia i/lub niektóre ostrzeżenia z aplikacji Accu-Chek® SmartGuide lub ustawić tylko tryb wibracyjny w telefonie.
Możesz wyłączyć alerty typu Alerty krytyczne (iOS) czy Ignoruj lub Nie przeszkadzać w aplikacji Accu-Chek® SmartGuide. W razie wyłączenia tych ustawień oraz ustawienia trybu Nie przeszkadzać lub Skupienie wszystkie powiadomienia z aplikacji zostaną tymczasowo wyciszone do momentu, aż ten tryb zostanie wyłączony.
Jeśli aktywujesz Alerty krytyczne lub ustawienie Ignoruj lub Nie przeszkadzać w aplikacji, aplikacja zignoruje te tryby i będzie wydawać dźwięki przy każdym powiadomieniu, nawet jeżeli telefon będzie w trybie samych wibracji, Nie przeszkadzać lub Skupienie.
Podczas wstępnej konfiguracji aplikacja poprosi o włączenie tych ustawień, jednak dostęp do nich można również uzyskać w menu aplikacji w późniejszym czasie. Dodatkowo można wyłączyć niektóre alarmy i powiadomienia
w menu aplikacji. Uwaga: spowoduje to całkowite wyłączenie powiadomień, a nie tylko ich wyciszenie. Pozostaną wyłączone po momentu ponownego ich włączenia w menu aplikacji.
Jest to zależne od ustawień telefonu oraz uprawnień przyznanych aplikacji Accu-Chek® SmartGuide.
Aplikacja obsługuje funkcje pozwalające na ignorowanie trybów Nie przeszkadzać lub Skupienie, jeśli zdecydujesz się je włączyć. Funkcja ta nosi nazwę Alerty krytyczne w systemach iOS i Ignoruj Nie przeszkadzać w systemach Android. Podczas wstępnej konfiguracji aplikacja poprosi o włączenie tych ustawień, jednak dostęp do nich można również uzyskać w menu aplikacji w późniejszym czasie. Jeśli funkcje Alerty krytyczne lub Ignoruj Nie przeszkadzać nie są aktywne, powiadomieniom z aplikacji będą towarzyszyć dźwięki tylko wtedy, kiedy funkcja dźwięków na telefonie będzie włączona.
Jeśli funkcje Alerty krytyczne lub Ignoruj Nie przeszkadzać są aktywne, powiadomienia z aplikacji będą sygnalizowane dźwiękami nawet wtedy, gdy telefon będzie w trybie samych wibracji, Nie przeszkadzać lub Skupienie.
Tak, aplikacja Accu-Chek® SmartGuide współpracuje z zegarkiem Apple Watch w połączeniu z naszą aplikacją w systemie iOS. Aplikacja Accu-Chek® SmartGuide w zegarkach Apple Watch pozwala na sprawdzenie najnowszych wartości CGM, wykresu zawierającego dane z ostatnich 3 godzin oraz powiadomień. Można też tak dostosować ustawienia tarczy zegarka, aby zawierała komplikację Accu-Chek® SmartGuide* wyświetlającą najnowszą wartość CGM.
Inne kategorie
Sprawdź inne kategorie FAQ, klikając poniższe nazwy kategorii
- Obsługa i konserwacja glukometru
- Pomiar stężenia glukozy we krwi
- Obsługa testów paskowych oraz kontrola działania glukometru
- Pytania ogólne
- Funkcjonalności
- Obsługa nakłuwacza
- Obsługa pomp insulinowych oraz elementów systemu
- Rozwiązanie CGM Accu-Chek® SmartGuide
- Czujnik Accu-Chek® SmartGuide CGM
- Zarządzanie danymi
- Aplikacja Accu-Chek® SmartGuide Predict
Masz dodatkowe pytania?
Glukometry oraz inne pytania
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące glukometrów i usług:
Obsługa klienta Accu-Chek® Tel.: 801 080 104 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00; opłata za połączenie jest zgodna z planem taryfowym danego operatora)
Ciągły monitoring glikemii (CGM)
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwiązania Accu-Chek® SmartGuide CGM:
Tel.: 800 216 173 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00; infolinia bezpłatna