Accu-Chek Active

Często zadawane pytania

Pomiar stężenia glukozy we krwi

<p>Tak, umyj ręce ciepłą wodą z mydłem i dokładnie osusz.</p>

<p>W przypadku Accu-Chek Instant i Accu-Chek Performa jest to próbka 0,6 mikrolitra, w przypadku Accu-Chek Active jest to próbka 1-2 mikrolitra.</p>

Pytania ogólne

<p>Nie, glukometr nie służy do zdiagnozowania cukrzycy. Aby zdiagnozować cukrzycę zawsze należy skontaktować się z lekarzem w celu ustalenia i przeprowadzenia odpowiednich badań badań laboratoryjnych z krwi żylnej.</p>

<p>Komunikaty te związane są zazwyczaj z zabrudzeniem glukometru. Należy wówczas wyczyścić prowadnicę oraz okienko pomiarowe.</p><p>Glukometr należy wyczyścić w następujący sposób:</p><p>Zsuń osłonę prowadnicy w dół. Za pomocą lekko zwilżonej ściereczki lub pałeczki kosmetycznej, przetrzyj wewnątrz i na zewnątrz osłonę oraz prowadnicę testu paskowego. Za pomocą lekko zwilżonej ściereczki lub pałeczki kosmetycznej, przetrzyj ostrożnie okienko pomiarowe wraz z otaczającym je obszarem. Jeśli na powierzchni są widoczne zabrudzenia, usuń je. Dokładnie wysusz przeczyszczone elementy. Ponownie umieść osłonę w glukometrze.</p><p>Ważne! Uważaj, aby woda nie dostała się do wnętrza glukometru. Staraj się nie zarysować okienka pomiarowego.</p>

<p>Bateria jest prawie wyczerpana. Niezwłocznie wymień baterię. Jeżeli komunikat pojawi się ponownie po wymianie baterii, wyjmij ją jeszcze raz, naciśnij którykolwiek przycisk na glukometrze i włóż ponownie baterię.&nbsp;</p>

<p>Jeśli wyniki pomiarów nie zostaną przesłane (na ekranie nadal miga PC), glukometr wyłączy się samoczynnie po ok. 90 sekundach. Przyczyn nieudanego przesyłania danych może być wiele. Usuń poniższe i spróbuj ponownie przesłać dane.&nbsp;<br><br>Sprawdź,&nbsp;<br><br>czy obydwie wtyczki USB są prawidłowo włożone,&nbsp;<br>czy kabel USB nie jest uszkodzony (np. załamania). W razie problemów warto użyć innego.&nbsp;<br>czy są zainstalowane wszystkie sterowniki urządzenia służące do komunikacji między glukometrem i oprogramowaniem do zarządzania cukrzycą,&nbsp;<br>czy oprogramowanie do zarządzania cukrzycą jest kompatybilne ze standardem Continua.</p>

<p>Wyniki mogą zostać oznaczone za pomocą czterech różnych znaczników poprzez naciśnięcie przycisku M lub S. Dostępne opcje oznaczania wyników obejmują:&nbsp;<br>- przedposiłkowe wartości glikemii<br>- wyniki kontroli działania uzyskiwane z użyciem roztworu kontrolnego;&nbsp;<br>- poposiłkowe wartości glikemii<br>- wyniki ogólne</p>

<p>Wyniki przechowywane są w sposób nieprzerwany, zmiana baterii nie powoduje ich utraty. Jeśli bateria zmieniana jest zgodnie z instrukcją użytkowania (zużyta bateria pozostaje w glukometrze do czasu gdy możliwa jest jej wymiana na nową), przechowywane są także ustawienia daty oraz godziny.&nbsp;</p>

Obsługa testów paskowych oraz kontrola działania glukometru

<p>Glukometr wyposażony jest w opcję wykrywania zbyt małej ilości krwi. Jeśli objętość próbki krwi jest za mała, po paru sekundach włączy się alarm w postaci trzech krótkich sygnałów dźwiękowych, po których użytkownik może uzupełnić ilość krwi.</p>

<p>Glukometr Accu-Chek Active wykrywa zmianę koloru w obrębie pola reaktywnego. Jeśli pole reaktywne zostanie zbyt wcześnie sprawdzone, reakcja enzymatyczna dla glukozy może nie być jeszcze ukończona, natomiast w przypadku zbyt późnego sprawdzenia zabarwienie pola reaktywnego może być już zmienione wskutek procesu wysychania.</p>

<p>Opakowania testów paskowych Accu-Chek Active od 2017 r. nie zawierają klucza aktywującego. Jeśli glukometr posiada gniazdo na klucz aktywujący i jest już włożony czarny klucz aktywujący, należy pozostawić go w glukometrze.</p><p>Obecnie dystrybuowany model glukometru Accu-Chek Active nie posiada gniazda na klucz aktywujący.</p><p>Jeśli nie posiadają Państwo czarnego klucza aktywującego z kodem 333, prosimy o kontakt telefoniczny z infolinią firmy Roche Diabetes Care Polska lub za pośrednictwem formularza kontaktowego.&nbsp;</p>

Obsługa i konserwacja glukometru

<p>Jako środka czyszczącego używaj wyłącznie zimnej wody.&nbsp;<br>Czyść glukometr lekko zwilżoną ściereczką lub pałeczką kosmetyczną.&nbsp;<br>Nie wolno spryskiwać i zanurzać glukometru w wodzie.&nbsp;<br><br>W przypadku zabrudzenia obudowy lub ekranu glukometru, zetrzyj zabrudzenie ściereczką lekko zwilżoną zimną wodą.&nbsp;<br><br>Jeżeli zabrudzona jest prowadnica testu paskowego lub gdy wyświetlany jest komunikat błędu E-1 albo E-5 (starsze modele glukometru):&nbsp;<br><br>Zsuń osłonę prowadnicy w dół. Za pomocą lekko zwilżonej ściereczki lub pałeczki kosmetycznej, przetrzyj wewnątrz i na zewnątrz osłonę oraz prowadnicę testu paskowego. Za pomocą lekko zwilżonej ściereczki lub pałeczki kosmetycznej, przetrzyj ostrożnie okienko pomiarowe wraz z otaczającym je obszarem. Jeśli na powierzchni są widoczne zabrudzenia, usuń je. Dokładnie wysusz przeczyszczone elementy. Ponownie umieść osłonę w glukometrze.&nbsp;<br><br>Ważne! Uważaj, aby woda nie dostała się do wnętrza glukometru. Staraj się nie zarysować okienka pomiarowego.&nbsp;</p>

<p>Potrzebna jest 1 bateria typu CR2032. Włóż ją do komory baterii symbolem (+) zwróconym do góry, połóż na blaszce baterii, nie pod nią. Po włożeniu baterii, zamocuj pokrywę komory baterii i zamknij poprzez jej dociśnięcie.&nbsp;</p>

Potrzebujesz więcej informacji?

Masz dodatkowe pytania?

Zadzwoń do Nas!

Glukometry oraz inne pytania

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące glukometrów i usług:

Obsługa klienta Accu-Chek® Tel.: 801 080 104 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00; opłata za połączenie jest zgodna z planem taryfowym danego operatora)

Ciągły monitoring glikemii (CGM) 

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące rozwiązania Accu-Chek® SmartGuide CGM:

Tel.: 800 216 173 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00; infolinia bezpłatna

Wypełnij formularz!

Aby uzyskać szybką odpowiedź. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc!

Formularz