Dieta

Właściwe odżywianie w czasie ciąży ma bardzo istotny wpływ na zdrowie, zarówno matki jak i dziecka. Ciąża to nie okres zakazów dietetycznych, jednakże jest to okres odpowiedzialności za rozwijające się dziecko oraz za własne zdrowie. Zasady zdrowego żywienia nigdy nie miały takiego znaczenia jak w czasie ciąży. Odżywianie planować należy z uwagą tak, aby było jak najbardziej zbilansowane.

WAŻNE! Wśród produktów, których bezwzględnie należy unikać jest alkohol.

DOBRA RADA! Najlepiej notować wszystko, co Pani zje. W ten sposób łatwiej wychwyci się błędy i będzie można zweryfikować jadłospis z lekarzem prowadzącym.

Zdrowe żywienie ciężarnych z cukrzycą to dostosowanie posiłków o dobranej kaloryczności do trymestru ciąży, poprawne ich skomponowanie tak, aby zawierały wszystkie składniki pokarmowe, regularne spożywanie – co 2-3 godziny. Zalecane jest 5-6 posiłków w ciągu doby. Bardzo ważny jest posiłek przed snem zawierający równoważnik jednej kromki chleba.

Dietę w cukrzycy ciężarnych ustala indywidualnie lekarz diabetolog lub dietetyk, uwzględniając wiek, wzrost, wagę i aktywność fizyczną kobiety.